VÄLKOMMEN TILL MIN/VÅR BLOGG OM ALLT OCH ABSOLUT INGET! MAMMA MED TVÅ BARN PÅ SJU OCH NIO ÅR MED ETT VANLIGT LIV FYLLT MED LEK PYSSEL BAK OCH ANNAT!! VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED I EN DEL AV VÅRAT LIV!!!
2008 FICK JA ETT BC DIAGNOS CYTO, OP O STRÅL!!! 2012 METASTASER I LUNGOR O SKELETT SENARE ÄVEN I HJÄRNAN!! DETTA TAR TYVÄRR MKT AV VÅR VARDAG NU M FÖRSÖKER HÅLLA OSS POSITIVA O STARKA O HITTA PÅ SAKER SOM GÖR DAGARNA ROLIGA!!






måndag 12 augusti 2013

HELGENS HÄNDELSER!!

HELGEN HAR PÅ LÖRDAGEN BESTÅTT AV LEK FÖR BARNEN!! AGNES VA HOS SIN KOMPIS S PÅ LÖRDAGEN O GABBE HADE SIN KOMPIS A HÄR!! NÄR AGNES KOM HEM FICK HON VA M KILLARNA O SPELA MINECRAFT!!
PÅ EM KOM ANN, JOCKE O HUGO PÅ BESÖK O HADE MUMS FIKA M SIG!!
I SÖNDAGS BÖRJADE HOCKEY SKOLAN SOM HÅLLER PÅ TILL FREDAG!!
KRAM <3

3 kommentarer:

  1. Hej igen!
    När jag såg ordet "fika" kom jag att tänka på ett
    lätt o bra recept som jag gör ganska ofta.
    Det är "Braunshweigerkaka" och här följer receptet:
    Smält en klick smör ( ca.30 gr. )i en kastrull.
    Häll på 4 dl.mjölk och låt det bli fingervarmt.
    Smula ett pkt. jäst för söta degar, i en skål och rör ut med lite av mjölken.
    Tillsätt 1 krm.salt och knappt 1 dl. vit sirap.
    Häll i all mjölken och tillsätt vetemjöl så att det blir en fast deg.
    Häll nu upp alltsammans i en långpanna och platta ut så att det fyller ut hela plåten.
    Låt jäsa ca.1/2 tim.
    Gör fördjupningar med fingrarna över hela kakan och sikta över ett lager florsocker.
    Ringla smält smör över det hela och sätt in i ugnen som ska vara 250 grader.
    Grädda tills kakan fått fin brun färg.
    Jättegod att äta medan den ännu är lite ljummen.

    För övrigt önskar jag dig allt gott.Du är alltid i mina tankar.

    KRAM / Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket spännande recept!! Ska prova när orken kommer!! Hoppas allt e bra m dj!!
      Kram H

      Radera
  2. Snällt att alla får vara med och leka! Det stämmer bra, hockey är en livsstil! Alltid gott med fika. Jag ska göra en krusbärskaka av krusbären jag fryst in. Ska bli spännande att testa, blir den lika god som saften blir den farlig. Då får du komma på fika och ta med dig lite till frysen. Kram kram

    SvaraRadera